[Hu-NVDA] Windows 10 frissítéséről kérdés

Dr. Simon Gergely dr.simon.gergely at gmail.com
2015. Nov. 25., Sze, 00:53:30 CET

Sziasztok!
Bocs, ez több listára is bemegy

Erősen elgondolkodtam a windows 10-re történő frissítésen, miután kijött
az NVDA 2015.4 verziója, .
Ha nem jön össze és elszúrom, legfeljebb megpróbálok rá feldobni egy
belint.
Aki használja már a windows 10-et, annak mi a tapasztalata vele?
Firefox-szal, thunderbirddel használnám.
Ha a felugró ablakban megnézem a jelentést és azt írja, hogy megfelel a
gépem, és frissítenék, hogyan tudom ezt a leggördülékenyebben megtenni?

Biztonsági másolatot milyen mappáimról érdemes csinálni? A kérdés hülye,
inkább úgy kérdezem, hogy mi az, amiről azon túl, hogy szeretném,
feltétlenül érdemes vagy erősen ajánlott? A dokumentumok nem kérdés, a
letöltések kigyomlálás után nem kérdés.
Jelenleg a 100 gigabájtos rendszerpartíciómból 96 gigabájt foglalt.
Szeretnék felszabadítani helyet, és valószínű, hogy a thunderbird
mappáit fogom áttelepíteni a d: meghajtómra. Mennyi hely kellene ahhoz,
hogy a frissítés minden gond nélkül lefusson?
Egy általános és egy rendszergazdai jogú fiókom van jelenleg.
A frissítést NVDA-val végezném. Gondolom, rendszergizdai fiókból.

A végére még valami: állítólag a windows 10 kémkedik haza. Gyanítom,
hogy a többi windows verzió is .Az ezzel foglalkozó cikkek eléggé
parahangulatot teremtettek az utóbbi időben. Azonban én, mint
felhasználó, egyrészt nem tudok mit tenni, másrészt pedig egyelőre nem
éreztem hátrányát. Ha meg meg akarnának figyelni, száz és ezer különféle
módja lenne.
Mennyire reálisak ezek a félelmek?

Az utolsó kérdés: a gépem windows 7-tel szűken-szépen elmegy. Fog rajta
a windows 10 menni? A win7-em legális, gyárilag szerelt, az Asus által
előkészített. Gondolom, 50 giga rejtett partícióm van neki De lehet,
hogy nem, mert van egy office partíció is, annak idején egy office 2010
is járt a géphez, ami demo módban volt hajlandó futni egy darabig.
Egyébként akkor nem is voltam lenyűgözve tőle, tehát igazából hagytam az
egészet. Ennek ellenére csinált egy rejtett partíciót ő is magának. Na
mindegy.
3 giga ram van benne, valódi kétmagos amd proci, az órajelét most nem
tudom pontosan,
De közben megnéztem. Amd E350 processzor, 3 gigabájt ram, Amd Radeon Hd
6310 graphics videovezérlő, összes elérhető grafikus memória: 1462
megabájt (gondolom, a rendszermemóriából szedi el, ennek ellenére 3 giga
látszik a ramból, de lehet, hogy valójában 4 van, csak így 3), dedikált
grafikus memória: 384 megabájt (gondolom, ez a natív videomemória),
dedikált rendszermemória: 0 megabájt (nem értem ezt a bejegyzést, de
biztos igaza van), megosztott rendszermemória: 1078 megabájt (ja értem,
ezt használhatja a videoprocesszor), videokártya-illesztőprogram
verziója: 8.792.0.0, elsődleges monitor felbontása: 1366x768, directx10,
hálózat: broadcom 802.11N network adapter, valamint Atheros AR8152/8158
PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.20)gyártó: Asus, modell: 1215B,
oprendszer: 64 bites, processzormagok: 2, meremlemez: 451 gigabájt,
partíciók: c: rendszerpartíció: 100 gigabájtból 4 gigabájt szabad, d:
adatpartíció: 351 gigabájtból 31 gigabájt szabad, q: nem használható, az
office 2010 hozta létre, amikor tleepült, és biztos van még egy recovery
partíció is, de az el van rejtve, én pedig nem néztem se fdiskkel, se
mással.
Nem lepődtem meg a pontszámokon. Proci: 3,8, ram: 4,6, videokártya: 4,1,
grafikus memória: 5,7, merevlemez: 5,8.

Azon gondolkodom, hogy esetleg vegyek vissza az osztott
rendszermemóriából? Vagy maradjon így? Mondjuk ehhez bele kell nyúlni a
biosba.
A javaslataitokat előre is köszönöm.
S.geri